Jendela Blog Ku

Sabtu, 26 Juni 2010

Sympathetic overactivity in renal disease: a window to understand progression and cardiovascular complications of uraemia?

Introduction

Currently a dramatic increase in patients with stage renal failure is seen world-wide [1,2]. Furthermore,
cardiovascular morbidity and mortality is exceedingly high in patients with chronic renal failure. Preventing progression of chronic renal failure and reducing cardiovascular complications in uraemia are major challenges to nephrologists. In the following we marshal evidence that sympathetic overactivity, so far a neglected aspect of renal failure, is an important pathomechanism contributing to progression and cardiovascular complications. It is possible that interventions to interfere with sympathetic overactivity will provide new therapeutic approaches. [PDF]

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pengenalan
Saat ini peningkatan dramatis pada pasien dengan gagal ginjal dapat dilihat di seluruh dunia [1,2]. Selanjutnya,morbiditas kardiovaskular dan kematian yang sangat tinggi pada pasien dengan gagal ginjal kronis. Mencegah perkembangan gagal ginjal kronis dan mengurangi komplikasi kardiovaskular pada Uremia adalah tantangan utama untuk nephrologists. Berikut ini kami bukti marshal bahwa overactivity simpatik, sejauh aspek diabaikan kegagalan ginjal, adalah pathomechanism penting dan berkontribusi terhadap perkembangan komplikasi kardiovaskular. Adalah mungkin bahwa intervensi untuk mengganggu overactivity simpatik akan memberikan pendekatan terapeutik baru.
full teks PDF [download] 
note: untuk membuka proteksi PDF kunjungi [halaman]

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

silahkan beri tanggapan buat unduhan yg disediakan....